Followers

06 May 2010

~4HARI YG SAME~


moning..da 4hari aku tido, 4hari gak aku mimpi, 4hari gak aku bgun lambat, 4hari gak bdn2 aku sakit!
empat hari yg same, tp bkn mimpi yg same, aku ase tido xlene.ase cm aku tido, bgun pg aku bermimpi lg,aku kn sedar bile owg tarik kaki time subuh,selalu n hari2 sblm nye.aku kn bgn dgn sndri xpyh owg nk tarik kaki aku tp 4hari yg ni tah asl xtawu np ttbe2 je..nk kate kn penat tidak pun.tido awal.b4 tido sgle ayt2 bc.ape lg.!gangguan mimpi still ade.!erm mimpi yg pelik2 je, kalo cite mst owg gelak..de pelik de yg menakotkn ase seram pn de,
mimpi2 yg aku igt melande diri ini, aku mimpi de owg bg aku pokok2 pe aku xtawu, time mak kejotkn aku tny mak mane pokok. mak pelik2 pokok pe ko nie?.pokok la..pokok!!!!!!! smp ke kje aku pkr pokok pe nie..asyk pkr pokok,pokok,pokok, smp jmp ayie, arinie  mmp pokok la dye gelak.!aik gelak plk.?pastu hri yg esok nye mmpi lg de owg mengiaye kete n umh aku nauzubillah jgn laaa! pastu berikutnye mimpi mmber kene bunuh ya allah jauh kn dari bnde cmnie..!mlm td mimpi ayie kawen ng owg len..arhhh mcm2 la but ayie pn pnh gak mimpi aku kawen ng owg len.!hurm...hope nie sekadar mimpi biase jgn la terjadi..hope mlm jumaat aku dpt mimpi yg sangat2 indah..!k la jgn biarkan diri diselumbungi misteriiii.

nie aku dpt dr sumber2 tenet:
Tidur ialah cara merehatkan badan dan mencari ketenangan fikiran.
Sebahagian kita hanya tidur dan rehat secara fizikal tetapi hakikatnya
mindanya tidak rehat walaupun ketika dia tidur.

Rasulullah
mengajar kita supaya berwuduk sebelum tidur, membaringkan badan di atas
lambung kanan serta membaca beberapa doa. Antara amalan yang diajarkan
Rasulullah SAW kepada puterinya Fatimah ra yang mengadu sangat penat
dengan bebanan kerja rumah yang banyak, baginda menasihatkan puterinya
supaya mengamalkan zikir Subhanallah, Alhamdulilah, Allahu akbar
sebanyak 33 kali.

Mimpi orang Islam ada tiga peringkat. Pertama
— bisikan jiwa, yang kedua — godaan syaitan dan yang ketiga ialah
gambar gembira daripada Allah. Mimpi sebenarnya tidak akan memenatkan
orang yang tidur jika cara tidurnya betul, kecuali jika dia asyik
terjaga daripada tidur dengan gangguan mimpi.

Jika terjaga,
segera bangun berwuduk dan tunaikan solat sunat sebelum menyambung
untuk tidur semula

0 ulasan:

link kengkawan

>

HB

 
GADiS iNi. Design by Exotic Mommie. Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com
Free Website templatesfreethemes4all.comLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesFree Soccer VideosFree Wordpress ThemesFree Web Templates