Followers

01 July 2010

gile saiko

SAIKO...dlu time aku keje kat ppibm, bos aku ske kate aty2 taw!..dunia skg owg mmg kuat SAIKO!..lam aty "ala saiko tuh pe erk"..aku tgk owg ske maksudkan SAIKO, ala dye saiko je tuh"..pdhal owg tuh btol2 kite xtawu still agp dye SAIKO..Tengok owg zaman skg xtawu maksud SAIKO ske gne perkataan SAIKO..aku sendiri konfius SAIKO tuh pe..kdg2 aku ase bos aku SAIKO aku..tp dye SAIKO ke btol2 ke 2 aku agk muskil..hehehheeheh.aku jd konfius n blur2..hehehe

SAIKO dr sumber yg boley pakai bermaksud  

Umum
Mengkaji prinsip-prinsip asas tingkahlaku manusia sepert personaliti,emosi pemikiran ,motivasi,pembelajaran dan sebagainya

Klinikal
Membuat dignosis dan rawatan kepada masalah emosi

Sosial
Mengkaji Perhubungan manusia

Industri
Aplikasi dunia perniagaan dan industri

Fisiologi
Mnegkaji pertalian dala tubuh manusia

Sahsiah
Menerangkan tentang ciri-ciri penting sahsiah individu

TUJUAN SAIKO ADALAH UNTUK..
  • Memahami tingkahlaku manusia
  • mengawal tingkahlaku manusia yang tidak diingini
  • Merancang aktiviti yang dapat merubah tingkahlaku yang diingini
  • Merenung dan mengaal gerakbalas yang berkemungkinan timbul atau wujud
  • Membuat pemerhatian, menyelidik dan menilai tingkahlaku manusia.
  • Memahami perbezaan individu dari segi fizikal, emosi, mental
  • Memahami Keperluan Biologi dan psikologi manusia.
  • Mengenal pasti jenis gangguan tingkahlaku manusia.

p/s : so kalo slh tlg btol kn bab aku konfius kdg2 owg gne PERKATAAN SAIKO..pdhal owg tuh btol2 sakit nk mati ko bly kate dye SAIKO je tuh..pe cer????siyes aku agk muak ble owg slh gne kn perkataan, aku pn mcm tuh jgk kdg2. tp aku cube perbetol kn ape kekurangan aku, xdea smp owg da nk mati kate dye SAIKO lg..gile pe..ble  owg tuh da xde br nk insaf la pe la..fuck you la....

2 ulasan:

~ PIJA ~ said...

saiko tu mcm makan kuih apam jer..

~oLick_Ecaa~ said...

saiko tuh mcm ala2 bwk bmw kn..

link kengkawan

>

HB

 
GADiS iNi. Design by Exotic Mommie. Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com
Free Website templatesfreethemes4all.comLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesFree Soccer VideosFree Wordpress ThemesFree Web Templates